niedziela, 25 marca 2012

Vanda orchid-Wanda storczyk



Witam po przerwie.

Dziś zachęcam Was do zrobienia nowego kwiatka.
Jest bardzo wiele osób kochających storczyki-i chętnych do zrobienia ich z lukru.
Ja od dość dawna nie wiedziałam jak zabrać się za Wandę,a jak zaczęłam pracę z lukrem i tworzenie jej napotkałam na wiele przeszkód.
Nie miałam żadnej książki w której mogłabym znaleźć podpowiedzi.W internecie także niewiele jest na ten temat.Eksperymentowałam w ciemno i niestety efekty były mizerne.
Szukałam w grafice naturalnych kwiatów,szukałam w sklepach ogrodniczych....Długo to trwało.

A dziś z dumą prezentuję wiedzę jaką zdobyłam na drodze moich prób i błędów.


Do zrobienia storczyka Wandy niezbędne będą:

lukier florystyczny!-podstawa,
wykrawaczki do Wandy lub szablony wydrukowane z internetu i wycięte z papieru lub innych materiałów Wam znanych,
foremka silikonowa żyłkowana do Wandy
barwnik pudrowy fioletowy lub niebieski,ew.żółty
Bardzo cienki pędzelek,
druciki florystyczne białe do płatków nr.28,do osadzenia centrum 24-26
taśma florystyczna
klej spożywczy





Centrum storczyka:
zrobiłam go z uformowania żółtego lukru plastycznego i osadzenia go 'na gorąco'.
Z przodu zrobiłam delikatne wcięcie.
Rozwałkowałam cieniutki paseczek białego lukru i owinęłam nim żółtą część lukru.


Pozostawiam do wyschnięcia.


Tak wygląda z przodu wcięcie.Po wysuszeniu trzeba namalować małe dwie kropki po obu stronach.Można je zauważyć na zdjęciu głównym.





Rozwałkować lukier florystyczny dość cienko,wykroić środkową część storczyka.Przełożyć na gąbkę i od środka mocniej docisnąć narzędziem kulkowym do falowania płatków.










Przykleić do wysuszonej,osadzonej na druciku części kwiatka,ściskając palcami po obu stronach.




Formować przez chwilkę dolna cześć.
Masa florystyczna dość szybko schnie i twardnieje więc nie sprawia problemów przy formowaniu płatków.



Pozostawić do wyschnięcia.
Ja wybrałam taką pozycję,opierając o brzeg gąbki.


Rozwałkować lukier na minimum 1.5 milimetra,dość gruby aby były wyraźne wcięcia po włożeniu do formy silikonowej.
Osadzić na  drucikach wszystkie części,każdą z osobna odcisnąć w formie.
Wybrać odpowiednią formę do wysuszenia.
Podsuszyć około 10-15 minut i przystąpić do malowania.


I tutaj zaczynają się 'schody' przy robieniu tego storczyka.
Nieumiejętne nabieranie barwnika na pędzelek i jego rozprowadzanie niweczy nasz trud.
Proponuje wybrać najcieńszy pędzelek!

Ja swój dodatkowo podcinałam!

Nasypać niewiele barwnika na papierowy ręcznik kuchenny,'ubrudzić' w nim pędzelek i zacząć malowanie od podłużnych rowków na płatkach.
Za każdym razem zdmuchiwać nadmiar na płatku-nie usuwać go pędzelkiem!!!

Następnie malować krótkie poprzeczne rowki.




Tutaj widok na pomalowany środkowy płatek. 



Łączenie płatków:
Zacząć od dolnych płatków.Połączyć kolejno ze środkową częścią,owijając białą taśmą florystyczną.




Następnie dodać kolejne boczne płatki.




Dodać górny środkowy płatek,owinąć mocno taśmą.
Pomalować kropki na żółtym lukrze- ciemno brązowym barwnikiem wymieszanym z odrobiną spirytusu.
Nanieść cienkim pędzelkiem.


Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zainteresowanie moim blogiem.
Jeżeli Macie Państwo jakiekolwiek pytania,zapraszam do umieszczenia w komentarzach lub e-mailu.


Pozdrawiam 

Monika

3 komentarze:

Jaddis pisze...

Jestes Artystka przez duze A.Tworzysz cuda,od ktorych nie mozna oderwac oczu!

Dan si Ionela Dumitru pisze...

SUPERBBBBBBB!

Lana pisze...

Niezwykle pracochłonne ale za to jaki efekt!

Prześlij komentarz

Popularne posty